Wycieczka szkolna do Gniezna

2016-10-16

W dniach 15-16 września 2016 roku uczniowie klas drugich wraz z wychowawcami- panią Krystyną Ćwiklińską i panem Krzysztofem Aberbuchem oraz nauczycielem historii sztuki ks. Rafałem Szwedowiczem udali się na wycieczkę do Gniezna i okolic. Pierwszym przystankiem była romańska Kolegiata pw. św. Piotra i Pawła w Kruszwicy. Następnie udaliśmy się do gotyckiej Mysiej Wieży na Wzgórzu Zamkowym, z którym wiąże się legenda o Królu Popiele. Z Kruszwicy pojechaliśmy do Strzelna, aby zwiedzić romańską Rotundę św. Prokopa- największą w Polsce i jedyną takich rozmiarów w Europie, a także Kościół pw. Świętej Trójcy. Ostatnim punktem na mapie, tego dnia, było opactwo benedyktyńskie w Mogilnie. Nocleg mieliśmy zapewniony w ośrodku sportu i rekreacji w Gozdawie. Następnego dnia pojechaliśmy do Gniezna, zwiedzanie zaczęliśmy od Katedry Gnieźnieńskiej, w której znajdują się znane na całym świecie Drzwi Gnieźnieńskie. W muzeum w Gnieźnie mieliśmy okazję zobaczyć ich replikę. Następnie udaliśmy się do Lednicy, zwiedziliśmy Muzeum Pierwszych Piastów oraz Ostów Lednicki- prawdopodobne miejsce chrztu Polski. Koło godziny 16 wyruszyliśmy w podróż powrotną do Szczecina.